Allt har en början....

Nu är det snart dax att summera sommaren. Ja jag vet den är inte slut än, men min "Trädgårds sommar" är över. Har haft en underbar vår/sommar. Min Ruin är färdig, resultatet blev bättre än jag kunde drömma om. Ser fram emot att se den nästa sommar när växterna kan börja växa tidigt på säsongen.
Tusen Trädgårdar 3 Juli blev en succé. 185 pers kom för att titta på min trädgård. Fick så många fina ord, komplimanger, frågor och uppmaningar att "Odla mitt intresse". När visningen var över var jag i chock, vad 17 hände. Kom alla för att titta i min trädgård? I lilla Ruda. Har aldrig haft som avsikt att visa upp min trädgård, ville bara ha lite blommor att titta på. Fick åxå äran att visa min trädgård när Riksförbundet Svensk Trädgård hade sommarmöte i augusti. Då kom det 122 st trädgårdsintresserade hit. Först efter den dagen började även jag att förstå att jag & Jimmy skapat något fantastiskt. De fina komentarerna fullständigt haglade över oss. En kvinna frågade oss: Hur många ggr har ni varit i Japan. Inte OM utan HUR MÅNGA GÅNGER vi varit där. Det har vi aldrig varit. Givetvis vill jag åka dit & se de underbara trädgårdarna med egna ögon. Det blev trångt när alla skulle in i trädgården.
Har kunnat pusta ut & laddat om batterierna, nästa helg har min sista visning för året. Då kommer härliga medlemmar från min trädgårdsförening..
Alunrot "Plum Pudding" Röd Solhatt "Profusion" tillsammans med Regnbågsbräken "Pictum"



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enjapanskmedelhavsdrom.blogg.se

Har länge tänkt att det skulle vara kul att dela med mig av min trädgård. I denna blogg får ni följa min trädgård genom årstiderna.Nya & gamla projekt, vackra växter, smarta lösningar & en hel del rostiga detaljer. Så välkomna till: En Japansk Medelhavsdröm

RSS 2.0